16/06/2017
Είναι βέβαιο πως ένα σκάφος μπορεί να προσφέρει στιγμές αναψυχής και χαλάρωσης. Παρ’όλα αυτά χρειάζεται πάντα την απαραίτητη συντήρηση για να κρατηθεί σε πολύ καλή κατάσταση και να κάνει το ταξίδι ευχάριστο.
Για να συντηρηθεί ένα σκάφος θα πρέπει να βγει από τη θάλασσα.
Καθαρισμός και βαφή επιφανειών κάτω από το νερό:
Καθαρισμός:
- Απομακρύνουμε την τραγάνα ή στρειδώνα που έχει προσκολληθεί, άμεσα, καθώς με τον καιρό θα προσκολλάται ολοένα και περισσότερο κι έπειτα θα είναι δυσκολότερο να καθαριστεί.
- Ξύνουμε καλά και πλένουμε με υδροβολή ώστε να απομακρύνουμε και ότι άλλο μπορεί να έχει κολλήσει πάνω στη μουράβια.
- Τρίβουμε την παλιά μουράβια με τριβείο και ξεπλένουμε για μία ακόμη φορά ώστε να απομακρυνθεί όλη η σκόνη.
- Αν θέλουμε να αποφύγουμε το ξύσιμο και το γυαλοχαρτάρισμα, χρησιμοποιούμε αφαιρετικό διαβρωτικό υφαλοχρωμάτων.
Αφού το σκάφος έχει στεγνώσει καλά τσεκάρουμε αν υπάρχουν χτυπήματα, τα οποία θα πρέπει να στοκαριστούν και να τριφτούν. Το στοκάρισμα είναι η εφαρμογή κατάλληλου προϊόντος γεμίσματος σε τραχιά, καθαρή επιφάνεια είτε για να γεμίσει ένα μικρό ελάττωμα είτε για να γεμίσει η επιφάνεια ώστε να επιτευχθεί το απαιτούμενο προφίλ.
Βαφή:
- Ελέγχουμε αν κατά το καθάρισμα της παλιάς μουράβιας έχουμε αφαιρέσει το αστάρι του ή και την αντιοσμωτική. Στην περίπτωση που έχουν αφαιρεθεί πρέπει να ξαναπεραστούν. Ενα αριστο υπόστρωμα για τη σειρά των υφαλοχρωμάτων είναι το μίνιο. Ασταρώνουμε με 2 στρώσεις τουλάχιστον χωρίς να περάσουμε την ισαλογραμμή. Το αστάρι επαναβάφεται μετά από 4-6 ώρες και ντουκοχαρτάρεται μετά από 24 ώρες,
ανάλογα τη θερμοκρασία-υγρασία του περιβάλλοντος και το πάχος της
επίστρωσης.
- Συνεχίζουμε με το πέρασμα της νέας μουράβιας - υφαλόχρωμα (2 στρώσεις το λιγότερο) η οποία στα σκάφη αναψυχής μπορεί να γίνει και με ένα ρολό. Αν όμως πρόκειται για αγωνιστικό σκάφος, τότε είναι απαραίτητη η χρήση spray airless, που σε αντίθεση με το κοινό πιστόλι δεν ανακατεύει την μπογιά με τον αέρα, και κάνει καλύτερο στρώσιμο βελτιστοποιώντας έτσι την απόδοση του σκάφους μέσα στο νερό.
Καθαρισμός και βαφή επιφανειών πάνω από το νερό:
Καθαρισμός:
- Πλένουμε πολύ καλά (ίσως και με τη βοήθεια εργαλείου) την επιφάνεια με ειδικό απορρυπαντικό, ξεπλένουμε καλά και στεγνώνουμε την επιφάνεια.
- Απομακρύνουμε κάθε ίχνος λιπαρότητας με την βοήθεια διαλυτικού.
Αφού έχουμε καθαρίσει καλά το κατάστρωμα, τη πλώρη, κλπ, λειαίνουμε τυχόν γρατσουνιές, με γυαλόχαρτο Νο 180-220 και στοκάρουμε τυχόν χτυπήματα.
Βαφή:
- Περνάμε τις επιφάνειες με μια λεπτή στρώση αστάρι δύο συστατικών Α+Β.
- Αφού στεγνώσει βάφουμε με χρώμα πολυουρεθάνης δύο συστατικών Polygloss Α+Β. Εφαρμόζουμε με ρολό, πινέλο ή spray airless 2-3 στρώσεις POLYGLOSS. Χρόνος επαναβαφής: 2-4 ώρες.
- Στα σημεία του καταστρώματος που γλιστράνε εφαρμόστε Antiskid Α+Β. Εφαρμόζουμε έχοντας εξασφαλίσει αρκετό χρώμα για ένα ολόκληρο τμήμα. Η
πρακτική αυτή είναι σημαντική για να έχετε ένα τέλειο αποτέλεσμα.
Για να υπολογίσετε την ποσότητα χρώματος που θα χρειαστείτε πατήστε στο: Υπολογισμός ποσότητας χρώματος για σκάφη.
Συμβουλές για όλα τα υποστρώματα
Οποιαδήποτε επιφάνεια που πρόκειται να βαφεί πρέπει να καθαρίζεται πάντοτε καλά, και να ασταρώνεται όπως συνιστάται. Κατά την επαναβαφή, να ελέγχετε τη συμβατότητα.
- Καθαρίστε ή/και αφαιρέστε τις λιπαρές ουσίες από την επιφάνεια που πρόκειται να βάψετε.
- Τρίψτε την επιφάνεια, ύστερα ξεπλύνετε με γλυκό νερό και αφήστε να στεγνώσει.
- Στοκάρετε ρωγμές και ελαττώματα, πάνω και κάτω από την ίσαλο.
- Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στον καθαρισμό της περιοχής γύρω από την ισαλογραμμή.
- Ξεσκονίστε την επιφάνεια, πριν βάψετε.
- Εφαρμόστε 2 ή περισσότερες στρώσεις χρώματος, ώστε να αντέχει το υλικό και να μην ξεφλουδίζει στις μεγάλες ταχύτητες.
- Για να αποφύγετε τις φουσκάλες κατά την εφαρμογή, εκτελείτε την εργασία στη σκιά όσο είναι δυνατόν.
Δείτε ακόμα:
Τι μπορείτε να κάνετε με ένα πιστόλι βαφής.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΤΩΣΗ Μόνο για τους φίλους μας στο Facebook